BKK 2

31 juli 2019 - Bangkok International Airport, Thailand

We staan vroeg op want we willen graag naar de Grand Palace gaan. We ontbijten in het hotel en lopen dan richting het Paleis.

We komen tussen een massa Japanners of Chinezen dat is niet normaal. Duwen, dringen en door veiligheidspoortjes die nooit kunnen werken met deze massa mensen. Jermaine heeft een korte broek aan en wordt eruit gepikt. Lange broek en bedekte schouders verplicht! Hij koopt (alweer) een lange broek en we kijken onze ogen uit door voornamelijk alle toeristen. We besluiten door de hitte🌞 en de mensen massa geen kaartje te kopen....het lijkt wel Koninginnedag dat schuifelen met elkaar.

We lopen richting de rivier en nemen de boot richting BTS. Onderweg is er een oefening met de politie te water en de marine. We denken dat de koning ook op het water is zoveel speciale boten dat er zijn. Bij BTS nemen we de trein/metro naar MBK. Toch nog 1 ding vergeten te kopen. 😉

Daarna nemen we de Tuk Tuk terug naar het hotel en gaan we lekker even bij het zwembad zitten en eten we iets. In de namiddag lopen we door straatjes waar waarschijnlijk nog nooit een toerist is geweest en gaan we langs de pakkenman. Lang verhaal, niet verteld en word netjes opgelost.

Als we de Tuk Tuk terug naar het hotel nemen regent het heel hard. We wilden eigenlijk weer bij hetzelfde mannetje van gisteren eten maar door de regen besluiten we om door te gaan naar het hotel in de buurt van het hotel.

Uiteindelijk is dat een goede beslissing en hebben wij geen stress als blijkt dat het verkeer HELEMAAL vast staat. Sommige auto's keren om, rijden achteruit, alles om maar proberen iets te doen. Wij zitten prima en hebben geen haast! We doen er ruim 1.5 uur over. Wij denken dat die taxichauffeur nooit meer een ritje aanneemt naar de luchthaven. 😂🤣

In het hotel -Golden Jade Suvarnabhumi- zetten we de koffer neer en lopen naar de 7/11 waar ook wat streetfood kraampjes zijn. Hier eten we een lekker soepje en zitten we tussen de locals aan een hoofdweg. Ik voel me een wereldreiziger zo snel als dingen wennen en normaal je het gaat vinden. 😊

We pakken de koffer in en gaan lekker slapen!

KUS

1. Naomi H:
    21 augustus 2019
    Yo! Ik liep gewoon achter met lezen realiseerde ik me! Ik ben helemaal weer bij. 🤗😘