BKK - Kanchanaburi

15 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Werkelijk? 05.30 uur en het alarm van de telefoon gaat af.  Vakantie???? Zo voelt het om deze tijd toch nog echt even niet.🤔

Uiteindelijk met een sandwich en wat fruit ontbijten we alweer in een taxi. Het begint bijna te wennen.😣

Om 7.15 uur zijn we op het treinstation. De trein vertrekt om 7.55 uur.  Wat een bijzondere treinrit. Ik kan het niet uitleggen maar het komt erop neer.....wederom....luisteren, ruiken en zien. De rit duurde iets meer dan 2.5 uur. Al met al prima, maar verwacht geen NS. Voor de prijs van 3 euro voor een enkeltje p.p mag en kan dat ook niet. Gelukkig hadden we wel plaats om te zitten maar ook dan is het even anders dan wij Nederlanders gewend zijn. 😁

Rond half 12 waren we in ons nieuwe verblijf in Kanchanaburi ( Pongphen Guesthouse) Wow wow wow wat een uitzicht! 😍 Dat maakt dat je de simpele kamers snel vergeet, maar wat is het buiten mooi. Jungle achtig, fluitende vogels, rust. Heerlijke verandering na de hectiek van BKK en ons alledaagse leven. Lekker de hele middag bij het zwembad gelegen, gezwomnen een spelletje gespeeld en geslapen. Heerlijk!

Vanmiddag net voor we uit het zwembad weg wilde gaan begon het heel hard te waaien, bewolkt was het wel al en ja hoor, de eerste regenbui voor ons. Lekker even, het scheelde meteen in de vochtigheid, duurde ook niet lang.

Ook hier moeten we erg wennen aan de manier van de Engelse taal die de Thaise mensen spreken. Ze doen echt hun best. Onze meiden begrijpen beter wat de lokale mensen zeggen dan Hollie en ik dat doen. Vaak moeten we er later om lachen......lestaulan en slawbelly zijn veel voorkomend. Succes, er zijn geen prijzen mee te winnen maar inzendingen zijn welkom. Doe een gok 🌝

Rond 7 uur zijn we met een zijspan versie van de Tuk Tuk (jaja ook die bestaan) naar een floating restaurant gebracht waar we wilde eten. Dit was op de River Kwai met uitzicht op de brug! Heel bijzonder om mee te maken 🌝. Het water stroomt heel hard en ook onder de flonder door waar je op zit.

Doordat het al best vroeg donker is hebben we steeds niet het idee dat we laat op willen blijven of dat kan ook komen doordat we elke keer zo vroeg opstaan! Geen idee maar voor nu....slaap lekker.

KUS

1. B.:
    15 juli 2019
    Wat een mooie reis zussie. Ben fan van je verhalen. Geniet lekker en beleef mooie avonturen met elkaar. X, B.
  2. Pap mam:
    15 juli 2019
    Misschien restaurant en strawberry.???? Niet lachen als 't niet niet goed is.
    Wat heerlijk dat alles zo geweldig is en Goed voelt. Xxxx
  3. Sonja:
    16 juli 2019
    Heerlijk om steeds mee te kunnen lezen en een stukje mer jullie mee te gaan! Ik zie en ruik en het bijna van hier. 😘
  4. Brenda en haar 3 mannen:
    16 juli 2019
    Sch zus ! Wat een mooie en te leuke verhalen. Daar worden we heel blij van ;). Geniet van alles en wij genieten mee.
    Kom graag door met nog meer verhalen en foto s. Dikke kus en knuffels voor jullie.
  5. Yolanda:
    18 juli 2019
    An, we zijn eruit .....denken we.
    Is het Restaurant en aardbei???
    We horen graag de uitslag 😂😂😂