Kanchanaburi 2 / Khao Sok

17 juli 2019 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Om 8 uur zitten Jermaine en ik in de (zijwaartse) Tuk Tuk op weg naar het treinstation om kaartjes te kopen voor vanavond voor de nachttrein.

Daarna ontbijten we met de meiden en checken we uit. Shan heeft een museum gevonden waar ze graag heen wilt dus off we go to the JEATH war museum. Indrukwekkend, mooi dat we daar zijn geweest.

We eten een tosti bij de 7/11 en gaan dan lekker aan het zwembad liggen.

Rond 1615 uur bellen ze een taxi voor ons en gaan we verder Thailand verkennen. De zijwaartse tuktuks noemen zij dus ook een taxi. Wij zijn te verbaast want hij kukelt bijna om met ons en de bagage. 🌝🌝 De taxi brengt ons naar het busstation waar we kaartjes kopen om naar Ban Pong te gaan waar de nachttrein zal vertrekken. Na een uur zijn we er. (1700-1800) Mooi op tijd voor de trein die om 1852 uur zal vertrekken. We moeten nog een stukje lopen. De Thaise mensen kijken naar ons alsof ze denken dat we verdwaald zijn. Er zijn hier nauwelijks toeristen. De trein heeft vertraging, we kopen snel nog eten en dan komt de trein.

We eten iets en dan komt de conducteur om van onze banken bedden te maken!!! Hij maakt ze zelfs op. (Dat heeft hij duidelijk vaker gedaan)

Rond half 9 gaan we slapen. Om 4.45 uur worden we gewekt dat we bijna in Suratthani zijn. We pakken onze spullen en verlaten de trein.

We worden (bedenk dat het nog donker is) door een touragent meegenomen waar we opties hebben om naar Khao Sok te komen. We besluiten eerst een kop koffie te drinken om rustig wakker te worden. We nemen een privé mini van taxi. De meiden slapen door en wij genieten van het uitzicht. De mist hangt boven de bomen tussen de bergen.

Om 7 uur zijn we in het hotel -KS Morning Mist Resort-. De receptie begint net wakker te worden. 😉 We acclimatiseren een beetje en nemen dan een ontbijtje. We boeken meteen de overnight lake tour voor morgen en wachten tot we naar onze kamer kunnen.

We worden naar onze kamer gebracht en er zitten apen in de bomen. Ze springen van de ene naar de andere boom, ze glijden naar beneden en laten een vrucht vlakbij Jermaine naar beneden vallen. Ze zien dat er ergens op een balkon een emmer staat met troep. Ze halen ze lege flesjes uit de emmer en eten de restanten chips lekker op!

Morgen verder.......

KUS

1. Sonja:
    18 juli 2019
    Je vertelt zo mooi Annie! Echt net alsof we erbij zijn! Heerlijk! Beso
  2. Els:
    18 juli 2019
    Wat een geweldige verhalen....en wat zien jullie veel!
    Heel bijzonder 😘😘
  3. Ineke:
    19 juli 2019
    Zo leuk om zo met jullie mee op reis te gaan! Voelt alsof we erbij zijn. Heel veel plezier nog Hollies! ❤️