Kanchanaburi

16 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag gaan we mee met een georganiseerde excursie naar de Erawan Watervallen.

We worden om 8 uur opgehaald, het voelt als uitslapen! 😉 Na een uur in het busje komen we daar aan en hebben we besloten meteen naar de 7e en hoogste level van de watervallen te gaan. Wat een klim! Trappen, boomwortels, rotsen, keien en modder moesten we trotseren om er te komen. Hoe bijzonder is dat zeg. We zaten midden in de jungle. En toen was daar het hoogste level.....ik denk werkelijk  dat we 371 foto's hebben gemaakt. 🌝 En nog is er geen een van al die foto's die laat zien hoe mooi het daar in werkelijkheid was!

In het water zaten allemaal van die vissen die dan aan je voeten gaan "bijten" om oude huidschilfers van je voeten te knabbelen. Geen kleintjes zoals in Nederland, nee echt van die tussen de 3 en 14 cm. Niel en Shan moesten er erg aan wennen ook omdat er gewoon ook grote vissen langs je heen zwommen.

Na level 7 zijn we weer naar beneden geklommen, geklauterd en gegleden. Bij alle levels hebben we natuurlijk een foto gemaakt maar wat vooral heel bijzonder was, waren toch wel de apen die over ons heen tussen de bomen aan het spelen waren!!!!

Bij het 4e level was een waterval waar je ook vanaf kon glijden dus ook dat zijn we gaan doen.

Na een lokale lunch gingen we door om naar de Death Railway te gaan. Hier hebben we op de houten brug wat foto's gemaakt en zijn we de Kra Sae Cave even ingegaan. Daarna hebben we een bijzondere treinrit gemaakt die over de Death Railway ging en uiteindelijk ook over de Bridge over de River Kwai. Een bijzonder stuk als je je bedenkt wat zich daar allemaal heeft afgespeeld rond de 2e WO.

Na de treinrit werden we afgezet op de avondmarkt. Daar wat eten gekocht en richting het hotel om een duik in het zwembad te nemen. Gezellig even alle indrukken doorgenomen en een potje Keezen gespeeld. Nu lekker naar bed!

Sweet dreams!

KUS

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap mam:
    16 juli 2019
    Wat een heerlijk verhaal. Ik denk dat de meisjes die voetvisjes niet echt leuk vond 😜 maar deze reis zullen jullie niet snel vergeten.
  2. Yolanda:
    17 juli 2019
    Lieve allemaal, wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, geweldig de foto’s van de waterval, wat een indruk zal dat hebben gemaakt.
    Dat van de visjes die zo lekker aan je voeten knabbelen werd ik niet blij, brrr vreselijk , misschien weet je het nog, 7 jaar geleden 😞😞😞
    Op naar het volgende avontuur!
    Heerlijk om het mee te lezen.😘😘😘
  3. Nicolette:
    Wauw wat gaaf allemaal! Geniet er van 😘
  4. Naomi H:
    17 juli 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Misschien moet ik de volgende keer in Thailand deze kant op gaan.
    😘...
  5. Ria en Wendy:
    18 juli 2019
    Pot verdomde zeg wat een belevenis en wat leuk om ons mee te laten genieten dikke kus