Koh Phangan 5 / Ban Tai 2

26 juli 2019 - Koh Phangan, Thailand

Goedemorgen deze morgen! Helaas zit de gekke kip inmiddels diep in mijn systeem en word ik dus weer om 530 u wakker. Geen kip te bekennen!😂🤣

Maar ja ik lees lekker een boekje en zet een kopje thee en als Niel om half 8 naar onze kamer komt, om de nagekomen afspraak met Hollie te herinneren, gaan we samen liggen. Stipt om 8 uur gaan ze samen naar het zwembad en spartelen, dansen en zingen ze er op los! Shan gaat ook nog even met ze zwemmen, al is dat een iets latere tijd 😉

Daarna gaan we op avontuur...We huren scooters 🏍 bij het hotel en rijden voor ons ontbijt naar de " The fat cat". Een aanrader volgens vele en daar is geen woord van gelogen. Heerlijk! Daar komen we in gesprek met andere reizigers, een Nederlandse meneer die al jaren hier woont en de eigenaar. Wat gezellig.

We krijgen nog een goede tip voor ons vervoer naar BKK en stappen meteen op onze scooters om buskaartje te gaan kopen en het te regelen aangezien we een bericht hadden gekregen dat de nachttrein vol zat! Maar nu met onze tickets in de rugzak door naar een tempel. 👍

De Wat Maduea Wan tempel met heel veel trappen en draken aan de zijkant. We gaan naar boven en volgen het ritueel zoals beschreven met knielen, wensen, buigen, handen en wierook.

Vlakbij zagen we een bordje met waterval erop dus dat is het volgende waar we heen gaan. We parkeren de scooter en betalen 20 baht per scooter. De parkmobile doet het hier niet. 😂

Er schijnt een vieuwpoint te zijn net voorbij de waterval. Helaas staat de waterval droog maar de rotsen zijn wel heel mooi en kun je je prima indenken hoe het eruit zou zien 😁😁😁😁😁.

Dan maar door naar het vieuwpoint lopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want het is een hele klim, maar zeker de moeite waard. Onderweg valt mij op dat de bomen gewoon camouflage print hebben. Nog nooit gezien! Echt gaaf!

Op de rotsen aangekomen puffen we even uit, maken we wat foto's en gaan dan weer naar beneden.

We stappen weer op de scooter en gaan richting een bord waar iets stond over een olifant. We vinden de olifant maar gaan er verder niet heen en rijden, na het maken van een foto, weer door. We touren lekker over het eiland, gaan naar de Amsterdamse Bar, waar je een mooi uitzicht hebt en je met zonsondergang je ogen uitkijkt. Dan naar het zwembad van het hotel even nog zwemmen voor we naar de tattooshop gaan. Shan en Jermaine gaan een tattoo zetten.

Als ze beide klaar zijn en blij met hun tattoo de shop verlaten stappen we weer op de scooter en gaan we naar een lokale markt. Deze is bijna afgelopen en ze rijden er met hun scooter gewoon overheen en de zijwaartse Tuk Tuk past er ook net door. Te grappig om te zien. 😂

We besluiten om lekker te gaan eten bij Coco en de dag daar af te sluiten.

KUS

1. Pap mam: