Koh Phangan 8 / Ban Tai 5

30 juli 2019 - Tambon Na Di, Thailand

Hup hup! We moeten om 10 u de scooters weer inleveren dus gaan nog snel ontbijten bij TFC. Als ik weg rijd met mijn scooter is mijn band zacht. Zodra we omkeren en het bij de receptie melden is het eerste wat ze roepen dat ik voor de lekke band moet betalen. Hoho, we zeggen dat ie al zacht was en iemand pompt um op. We zien wel of ie het nog een uurtje volhoudt. 🤔

Na het ontbijten, en veilig met volle band, terug naar het hotel om de koffers in te pakken. Om 1045 u checken we uit en repareen mijn rugzak en gaan dan aan het zwembad liggen. Soms ook even het water in. Rond 2 u gaan we naar Coco om te lunchen. We spelen een kaartspelletje en als er een kaart onder de vlonder valt is Niel zo stoer om eronder te kruipen en de kaart te pakken. 😊

Na de lunch kleden we ons om en lopen naar de seven eleven om wat drinken en eten mee te nemen voor de volgende reis binnen Thailand.

Om 1620 u stipt arriveert de taxi die ons naar de Pier brengt. Om 1700 u vertrekt de boot naar DonSak. Daar aangekomen staat de VIP bus al voor ons klaar en leggen we de koffers erin. 2000 u vertrekt de bus richting BKK. Het is een luxe bus met grote stoelen, een dekentje, koekjes en de stoel kan bijna helemaal plat!

2 uur later stoppen we ergens en zit er bij ons ticket ook nog een maaltijd. 🌝 We krijgen verschillende dingen met rijst. Je mag zelf kiezen. 20 min later stappen we de bus weer in en gaan slapen. Af en toe worden we wel wakker maar het is echt prima te doen.

Nu ik dit schrijf staan we in de ochtendfile bij BKK. Het is 0645 u. Niet normaal hoeveel mensen er al onderweg zijn en boodschappen bij kraampjes langs de weg doen.

KUS