Koh Samui 4/ Koh Phangan

22 juli 2019 - Koh Phangan, Thailand

In de ochtend ben ik al vroeg wakker. De zon schijnt al en ik kan niet meer slapen. (Niel heeft een goede nacht gehad en heeft geen koorts meer. Ze ziet er ook weer goed uit ) Ik besluit uiteindelijk om rond 8 uur al op het strand te gaan liggen. Er is nog niemand, het is stil en mooi.

Later komen de anderen om te ontbijten. We gaan daarna nog even de zee in. Rond half 12 gaan we naar de kamer om in te pakken en precies om 12 uur checken we uit.

We nemen een taxi naar Nathon pier om daar de Lomprayah catamaran te nemen naar Koh Phangan. In de taxi boeken we een hotel voor 3 nachten. Geen idee of het iets is dus als "tussending" voelt 3 nachten prima.

Ik heb contact met het resort - Smile Bungalow Bottle Beach- en hij geeft aan dat we 2 opties hebben om bij het hotel te komen. 1. Hij komt ons halen 2. We nemen een taxi naar  Chaloklum en daar de longtailboot naar het resort. We besluiten unaniem om voor de 2e optie te gaan. In de taxi zitten we met Fransen. Er krijgen nog een leuke tip voor in BKK. We worden afgezet bij een baai waar we eerst besluiten nog naar de 7/11 te gaan om chips in te kopen. Schijnbaar is er weinig (lees; geen winkel) in de buurt van het resort.  We komen de 7/11 uit alsof we anders zouden verhongeren, maar ja.....onbekend he! 😉 Als we willen pinnen....ja je kan maar genoeg geld bij je hebben als er verder niets is.....komen we erachter dat mijn pinpas weg is. Ik bel meteen de ING om alles te blokkeren. Ook weer opgelost. Geen idee waar dat ding is gebleven! 🤔

We lopen weer richting de baai en er worden net 4 andere Nederlanders ook daar afgezet. We dingen af onder het mom van.....met zn 8en is het makkelijker en ook goedkoper voor hun om maar 1x te varen. Uiteindelijk gaat ze akkoord. Dan ligt de longtailboot een stuk in het water. We klimmen van de rotsen af met onze koffers en rugzakken, rollen de koffers over het zand, trekken onze schoenen uit en lopen dan met onze bagage door het water naar de boot!!!!!!!!!! Ja je leest het goed. Dit was heel bijzonder. 😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣 Na 15 min varen komen we op Bottle Beach aan. Een schitterende baai met 3 accommodaties. Weer door het water met onze spullen en dan staan we daar! Al snel komt er een medewerker van het resort naar ons toe. We checken in en krijgen 2 huisjes op palen. Het lijken meer hutjes. Zeer primitief maar voor 3 nachten leuk en weer heel anders dan wat we al hebben gehad. Het uitzicht is super mooi.

We lopen naar het strand en gaan lekker het water in. Daarna spelen we spelletjes in het restaurant en eten en drinken we daar lekker. Net voor we naar bed gaan lopen we nog even naar het water en kijken naar de mooie sterrenhemel. Dan gaan we naar ons hutje, klappen we de klamboe uit en gaan we slapen.

KUS

Ps vandaag ook een filmpje erbij! 😁✌

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Naomi H:
    22 juli 2019
    Wederom weer een heerlijk verhaal hoor!
    Nice! Geniet lekker van KP...
    Ik ben nooit op Bottle Beach geweest, omdat het nooit zeker was met het weer of er een Longtail taxi terug zou varen 😂😂😂...

Ben benieuwd naar alle ervaringen.

Xxx
  2. B.:
    22 juli 2019
    Ik wil een foto van jullie huisje op palen de volgende keer. Xxx
  3. Nicolette:
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Wat een ervaringen 🙈. X Nic
  4. Nellie:
    24 juli 2019
    Wat een avonturen lieve familie. En was de catamaran niet te spannend?
    We blijven jullie volgen. Dikke brasas