BKK

13 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Wat een top dag!

We begonnen allemaal een beetje krakkemikkig. Hoofdpijn, moe en misselijk. Maar na wat opstart problemen en wat te hebben gegeten in het hotel waren we er klaar voor!

Klaar voor wat? Dat wisten we zelf eigenlijk ook niet. 😁

We hebben een taxi genomen naar de Chao Praya rivier. Toen we uitstapten stond er ineens een man voor mijn neus of we op een longtail boot met hem over de Rivier wilde. Dat leek ons leuk. Jermaine gooide zijn afdingtechnieken in de strijd en ja hoor...... op naar de longtail boot. Die man hebben we trouwens nooit meer terug gezien!!!!

Wat een belevenis met die boot. We hebben 1.5 uur gevaren. Eerst over de Rivier toen door de Klongs en we kwamen uit bij een nep floating market, maar prima! De echte grote floating market ligt buiten BKK (zo hebben we ons laten vertellen 😉) . Veel te heet om iets groters te moeten bezoeken.

We hebben ons laten afzetten bij de Wat Arun tempel. Mooie foto's (alleen van de buitenkant) gemaakt daarna met een andere boot overgestoken naar de Wat Pho tempel. Je moet je schouders en benen bedekt hebben dus kochten we gekke jurken. We hebben ontzettend gelachen met die mevrouw en gunnen haar elke baht die we haar hebben betaald.✌!

Die tempel is zo gaaf!!! Daar ligt een gouden boeddha in, die is niet normaal groot. Daar hebben we muntjes in bakjes gegooid waar je wensen bij kon doen. 🤔Helaas werd Shan bevangen door de hitte en viel ze bijna flauw😣dus hebben we haar opgelapt en zijn we gaan eten.

Na een paracetamol en eten ging het wel weer en hebben we ons laten masseren. Heel fijn!😲 Daar wordt iedereen blij van. Daarna was er wat meer bewolking en zijn we gaan lopen richting het Paleis. We kregen een goed aanbod om een tuk tuk te nemen en 2 tempels te bekijken en daarna richting Chinatown. Dus wij als een malle in die tuk tuk. We kwamen niet meer bij.😁😁 In de bocht vielen we bijna om. We hebben zo gelachen. De tempels waren mooi, veel nog van BKK gezien op deze manier. Echt top!

In Chinatown was het niet normaal druk. Hier hebben we een rondje gelopen en iets gegeten. Jermaine zag een paar jongens insecten eten en kreeg een sprinkhaan aangeboden. De schorpioen, kakkerlak en meelworm sloeg hij over. 🤪

Uiteindelijk met een andere tuk tuk weer naar het hotel. Nu even douchen en zo slapen. Zin in morgen. Maar deze dag was al super!

KUS

1. Naomi H:
    13 juli 2019
    Wat gaaf!
    Jullie zijn echt aan het genieten van Thailand!
    Keep the stories and pics coming. Ik ben aan het genieten!

Heel veel plezier morgen! X

Ps die jurken staan jullie goed 😬! Op Bali hebben ze trouwens allemaal sari’s bij de ingang van een tempel, nu ik het mij bedenk idd nooit gezien in Thailand!

Morgen fietsen toch? Veel water drinken...
  2. Sonja:
    14 juli 2019
    Ha leuke “kleedjes” hebben jullie gekocht Annie! Klinkt als een heerlijke dag en fijn om jullie zo te volgen!! Dikke kus!
  3. Naomi Snijders:
    14 juli 2019
    Heeee... 😀 hoe leuk dit om zo een beetje mee te genieten. Feels like back in Thailand again💞 Jullie zien er blij uit ondanks het tijdverschil, vermoeidheid, hitte🤪 en alles waar je nog meer door overvallen wordt. Leuke foto’s!!!😍 Heel veel plezier verder, geniet! en ik kijk uit naar jullie fiets🚲verslag❣️ Dikke🥰